درباره صبانت

تگها : معرفی_صبانت

تاریخچه

شرکت انتقال داده‌های نداگستر صبا با نام تجاری صبانت، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مجموعه‌ ی گروه صنعتی پرورش داده‌ها، در سال 1382 آغاز به کار کرد. این شرکت در نخستین مرحله، با دریافت پروانهPAP (نقاط دسترسی انتهایی) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدام به ایجاد بستری برای ارائه‌ی کلیه‌ی خدمات باند پهن (Broadband) در سراسر کشور نمود همچنین در راستای دستیابی به اهداف خود در خصوص ارتقای سطح کیفی خدمات ارتباطی واطلاع‌ رسانی کشور، برای نخستین بار در ایران از فن‌آوری ADSL به منظور برقراری ارتباط پرسرعت میان تهران و دیگر شهرستان‌ها بهره گرفت و در مدت ‌زمان کوتاهی به تقریب سراسر ایران را پوشش داد. از همین رو صبانت یکی از باسابقه ترین و پیشروترین اپراتورهای ثابت در کشور به شمار می آید و از این طریق سهم به سزایی در دستیابی به هدف برنامه پنجم وششم توسعه برای دسترسی حداکثری خانوارها و کلیه کسب و کارهای کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت را ایفا می نماید.

باور صبانت بر این است که توسعه و گسترش زیر ساخت های لازم زمینه ورود کشور به جامعه اطلاعاتی را فراهم می نماید و دسترسی به اینترنت پرسرعت یکی از زیربنایی ترین پیش نیازهای توسعه کاربری فناوری اطلاعات کشور را تشکیل می دهد.چنانکه امروزه فعالیت تمام بخش های فعال جامعه اطلاعاتی اعم از بخش های خدمت رسان نظیر توسعه دهندگان سخت افزار، نرم افزار، مخابرات، خدمات کامپیوتری و الکترونیکی و نیز بخش های دریافت کننده خدمات مانند دولت، خدمات بیمه ای، صنایع بزرگی چون نفت، گاز، پتروشیمی و همچنین حوزه آموزش الکترونیک و تجارت الکترونیک به آن وابسته است.

صبانت در راستای توسعه‌ی همه‌جانبه‌ فعالیت‌های خود در سال 1394 موفق به دریافت پروانه FCP (بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گردید. هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه‌ی موضوع پروانه، مستقل از فناوری از قبیل خدمات دسترسی به اینترنت ، دسترسی به شبکه‌ی ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن، توزیع و فروش پهنای باند اینترنت، شبکه‌های اختصاصی، ارائه خدمات صوتی، تصویری و متنی، انواع داده‌های خدمات محتوایی و ارزش افزوده را امکان ‌پذیر می‌سازد.

ارزش‌های سازمانی

  • مشتری مداری
  • توجه به ارزش‌های معنوی، اخلاقی و داشتن صداقت کاری
  • توجه به رشد سرمایه های انسانی
  • داشتن روحیه همکاری، مسئولیت پذیری، نتیجه گرایی و پاسخگویی
 

دامنه کاربرد سیستم مدیریت کیفیت

فعالیت های شرکت در زمینه استانداردهای مدیریتی در حوزه کیفیت خدمات اینترنتی بر بستر ADSLبوده و طی سالیان گذشته کلیه ممیزی های مرتبط با صدور گواهینامه های استاندارد های مدیریت کیفیت در این دامنه برگزار شده است.

در آخرین ممیزی در اسفند ماه 1395 توسط شرکت صدور گواهینامه، بدون هیچگونه عدم انطباقی براساس گزارش ممیزی شخص سوم، شرکت انتقال داده های نداگسترصبا موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2008 شد.

این شرکت با توجه به تنوع خدمات و با رویکرد بهبود مستمر خدمات اینترنت پر سرعت، در مسیر تحقق اهداف کلان و دستیابی به چشم انداز سازمان، از سال 1396 اقدام به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت با ویرایش سال2015 نموده و تضمین کیفیت این خدمات را در اقدامات آتی مدنظر دارد.

ماموریت شرکت

شرکت انتقال داده های نداگستر صبا (صبانت) به عنوان یک شرکت چابک و نوآور که با تکیه بر داشته های سازمانی خود از جمله سرمایه های انسانی، شبکه نمایندگی، شبکه مشتریان و توانمندسازی مداوم آن ها در راستای ارائه محصولات و خدمات ارتباطی با محوریت رضایت مشتریان گام برمی دارد.

چشم انداز

ورود به بازارهای جدید و کسب جایگاه مناسب از نظر مشتری و سهم بازار تا سال 1400

برنامه ها

بهبود فرآیندهای سازمانی شرکت در حوزه بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش، پاسخگویی به مشتریان، اطلاع رسانی سریع SMS
_ ارتقاء سیستم CRM و محاسبه کارکرد AAA
_ ارتقاء سیستم Contact Center
_ ارتقاء سیستم گردش مکاتبات اداری الکترونیکی Paperless
_ ارتقاء سیستم شبکه نمایندگی های فروش و پشتیبانی
_ استقرار سیستم هوش مجازی (Business Intelligence) برای ارتقاء دقت و سرعت تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها
_ ارتقاء برنامه فروش و بازاریابی ماهیانه
_ سیستم سنجش رضایت مشتریان و مدیریت رابطه کسب و کار با مشتری (BRM)
_ فروش سیستم های مبتنی بر ارزش افزوده

برنامه های اجرایی شرکت

سرویس ADSL یک خدمت ضروری برای آحاد جامعه می باشد و تمامی بخشهای مختلف جامعه اعم از سازمان ها و شرکت های دولتی، موسسات مالی، بانکی، بیمه ای و آموزشگاه ها، مدارس، دانشگاه ها، پژوهشکده ها، صنایع مختلف بزرگ مثل خودروسازی ها، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و بخش تجارت و واحد های تجاری کوچک و واحدهای خانواده به عنوان دریافت فیش حقوق و پرداخت قبض مصرفی و سرگرمی های جوانان مورد نیاز می باشد. این شرکت نسبت به بکارگیری از سیستم مکانیزه جهت توسعه، اهتمام بالایی داشته واز آنجا که هدف شرکت توسعه سازمانی در سطح واحد های مدیریت و توسعه اجرائی مرکز بوده و توسعه شهرستان ها و خارج از مرکز را از طریق اخذ نمایندگی های انحصاری فروش و پشتیبانی، به صورت برون سپاری برنامه ریزی نموده است .نسبت به طراحی و توسعه و راه اندازی نرم افزار تخصصی فروش و پشتیبانی اقدام نموده تا تمامی نمایندگی های فروش در تمامی ایام هفته و تمامی ساعت های شبانه روز نسبت به فروش و پشتیبانی مشتریان و مصرف کنندگان اقدام نمایند. از دیگر سیستم های مکانیزه این شرکت میتوان به سیستم Call Center مکانیزه شرکت اشاره نمود که این سیستم نسبت به کلیه تماس ها و درخواست مشتریان اقدام و نسبت به پیگیری درخواست ها و تحقیق آنها در کوتاهترین زمان اقدام می نمایند. از دیگرسیستم های فعال شده، سیستم اطلاع رسانی SMS و سیستم Paperless گردش نامه های داخلی و بین نمایندگی ها در کل شهر و... را می توان نام برد.

گزارش دستاوردها و پیشرفت ها

شرکت انتقال داده های نداگستر صبا همزمان با 10 شرکت دیگرخدمات دهنده اینترنت، موفق به اخذ پروانه فعالیت گردید و به دلیل اینکه اکثریت شرکت ها، فعالیت خود را در استان تهران و شهرتهران آغاز نموده بودند، این شرکت بر آن شد تا علاوه بر خدمت رسانی در استان و شهر تهران، ازفرصت به دست آمده جهت فعالیت بیشتر دردیگر شهرستان ها استفاده نموده وعمده توسعه خود را شهرستان ها متمرکز نماید و توانست علاوه بر استان تهران در بزرگترین شهرهای کشور مانند اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، همدان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری به ایجاد تعداد قابل توجهی پورت و ارائه سرویس ای دی اس ال با کیفیت بالا و قیمت مناسب بپردازد. این مجموعه افتخار دارد تا اولین شرکتی باشد که کلیه مراکز اصلی استانهای فوق و شهرهای بزرگ آن را در بیش از 90 درصد پوشش شهری، سرویس با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه نماید. علی رغم وجود مشکلات متعدد در تامین نیازهای اولیه هر سرویس، یعنی تامین پورت پسیو، استقرار تجهیزات اکتیو، تامین پهنای باند انتقال مناسب و تامین پهنای باند بین المللی توانسته است جزو شرکت های برتر از نظر تعداد مشترکین فعال محسوب گردد. از دستاوردهای این شرکت می توان به کیفیت سرویس، سرعت مناسب و سهولت سرویس دهی به مشترکین اشاره نمود. ما افتخار داریم که می توانیم در شهرها و مراکزی که شرکت مخابرات نسبت به طرح اتصال به شبکه مسی همکاری لازم را می نماید، بیشتر از هدف گذاری برنامه پنجم توسعه عمل نمائیم. این شرکت به دنبال توسعه و گسترش زیر ساختی است تا زمینه ورود کشور به جامعه اطلاعاتی را فراهم نماید. به این دلیل که دسترسی به اینترنت پرسرعت یکی از زیر بنایی ترین پیش نیازهای کاربران بوده و برای تمامی بخش های فعال جامعه اطلاعاتی اعم ازبخش های سرویس دهنده شامل توسعه سخت افزار، نرم افزار، مخابرات و خدمات کامپیوتری و الکترونیکی و بخش سرویس گیرنده که شامل بخش حاکمیت و دولت، واحدهای مالی و بیمه، بخش صنایع بزرگ ICTمثل نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع خودرو سازی و زنجیره تامین آن و همچنین حوزه آموزش الکترونیک و سلامت الکترونیک و بخش های بازرگانی و تجارت الکترونیک واحد های بزرگ، متوسط و کوچک و سرویس های درخواستی خانواده ها از قبیل دریافت و پرداخت فیش حقوقی و قبوض مصرفی و با حوزه های تصویری و سرگرمی مورد نیاز می باشد.

About Sabanet

اینترنت پرسرعت صبانت در اینستاگرام اینترنت پرسرعت صبانت در تلگرام اینترنت پرسرعت صبانت در پیام رسان سروش