صبانت موفق به دریافت پروانه (UNSP) شد.

تاریخ خبر : ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ --- کد خبر ۱۴۸

شرکت انتقال داده های نداگستر صبا موفق به اخذ پروانه اپراتوری ارائه خدمات یکپارچه شبکه و سرویس ارتباطی (UNSP) گردید.

به گزارش روابط عمومی صبانت، این شرکت  در راستای اجرای طرح ملی اتصال فیبرنوری منازل و کسب کارها به شبکه ملی اطلاعات در کشور و استقرار دولت هوشمند الکترونیکی، طی مراسمی رسمی در روز سه شنبه 24 مرداد 1402 در مجموعه تاریخی کلاه فرنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور دکتر عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر امیر لاجوردی قائم مقام وزیر در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دکتر احمد بیدآبادی مدیر عامل صبانت و سایر مسئولین وزارتی و مدیران عامل سایر اپراتورها برگزار شد، موفق به دریافت پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP)گردید.

مجوز UNSP مربوط به یکپارچه‌سازی پروانه‌های ایجاد شبکه و خدمات و نیز استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فنی، زیرساختی و تجاری کشور است و ارائه هرگونه خدمات مخابراتی، ارتباطی و انتقال داده‌ها را برای اپراتورهای دارای مجوز فراهم می آورد . دارنده این پروانه اجازه ارائه خدمات ارتباطات ثابت، همراه و ماهواره‌ای را به‌صورت همزمان تا سال 1410 در اختیار خواهد داشت.

مدیرعامل صبانت نیز در این مراسم، طی سخنانی ضمن تأکید بر آمادگی صبانت در راستای پیشبرد هر چه سریعتر پروژه فیبر نوری ، خواستار حمایت و مساعدت کلیه نهادها و سازمان های تسهیل گر با اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری شد. وی همچنین افزود: اکنون اکثر شهرهای دنیا به موازات ایجاد و توسعه بزرگ های ارتباطی در حوزه حمل و نقل ، دارای یک بزرگراه اطلاعاتی در حوزه تبادل اطلاعات پرسرعت هستند که انشالله با اجرای کامل این طرح ملی در کشور این ظرفیت سازی فنی برای استفاده مطلوب کلیه هموطنان عزیز فراهم گردد.

دکتر بیدآبادی در ادامه خاطر نشان کرد  مجوز UNSP  مربوط به یکپارچه‌سازی پروانه‌های ایجاد شبکه و خدمات و نیز ارائه هرگونه خدمت مخابراتی، ارتباطی و انتقال داده‌ها از قبیل دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن، خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت، خدمات شبکه‌های اختصاصی، خدمات رادیو ترانک عمومی، خدمات دسترسی ماهواره‌ای، خدمات مکالمه و ارتباط (صوتی، متنی، داده‌ای و تصویری)، انواع خدمات ارزش‌‏افزوده و مکالمه صوتی بین‌‏الملل وارده و صادره برای مشترکین در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور توسط دارندگان پروانه می‌باشد.

اپراتور صبانت وفق پیوست این پروانه متعهد به تامین 2 میلیون پوشش خانوار در 125 شهر در 10 استان کشور به شبکه ملی فیبرنوری در بازه سال های 1402-1404 می باشد. همچنین در قالب این طرح در نقاط شمول اجرا علاوه بر تامین پوشش اتصالی خانوارها ، اتصال کسب و کارهای متقاضی و نیز مدارس ، مراکز فرهنگی و بهداشتی نیز در به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبرنوری متصل نماید.
 

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی


اینترنت پرسرعت صبانت در اینستاگرام اینترنت پرسرعت صبانت در تلگرام اینترنت پرسرعت صبانت در پیام رسان سروش