افزایش سرعت اینترنت ADSL و دانلود | اینترنت پرسرعت صبانت

افزایش سرعت اینترنت و در نتیجه افزایش سرعت دانلود با یکسری راهکار و ترفند تا حدودی امکان پذیر است. راهنمای زیر چند راهکار ساده را برای افزایش سرعت بررسی می‌کند.

بستر مخابراتی اینترنت

مودم اینترنت ADSL را مستقیما به سر خط یا همان جعبه تقسیم مخابرات، جایی که سیم‌های تلفن از مخابرات وارد ساختمان شده متصل کنید و پارامترهای خط با نام‌های SNR که مخفف Signal To Noise Rate به معنای نسبت سیگنال به نویز و DSL Line Attenuation که نشان دهنده تضعیف سیگنال از DSLAM در مرکز مخابراتی تا مودم در منزل یا سازمان شماست در کنسول مودم بررسی نمایید. هر چه مقدار SNR بیشتر و Line Attenuation کمتر باشد کشش خط شما برای ارائه اینترنت با سرعت بالا فراهم می‌شود. در صورتیکه پارمترهای SNR و Line Attenuation در سر خط تفاوت فاحشی با درون ساختمان داشت، می‌توانید با سیم کشی جدید این مشکل را رفع نمایید. گاهی می‌توان با استفاده از سیم‌های مسی با کیفیت و دارای شیلد نویز را کاهش داد. از نکات قابل توجه در زمینه سیم کشی، رد نشدن سیم تلفن از کنار کابل‌های برق و کنتور آن می‌باشد. در مواردی که کشش خط پایین باشد سرعت پایین آمده و ارتباطی به کیفیت سرویس صبانت ندارد. با استفاده از اسپلیتر تا حدی می توان نویز را کاهش داد و اینترنت با سرعت بالاتر را تجربه نمود. تصویر زیر تست مودم از سر خط را نمایش می‌دهد.

اتصال به اینترنت توسط چند دستگاه

اتصال چندین دستگاه به اینترنت می‌تواند این ذهنیت را ایجاد کند که سرعت اینترنت کاهش یافته است. در صورتیکه پهنای باند دانلود و آپلود بین چندین دستگاه تقسیم می‌گردد. بنابراین در صورتیکه در زمان‌های خاص مثل کلاس آنلاین نیاز به سرعت بالاتر دارید اتصال سایر دستگاه‌ها را قطع نمایید.

استفاده از وی پی ان

سرعت اینترنت با اتصال به وی پی ان ممکن است کاهش یابد، چون در این حالت سرعت اتصال سروری که به آن متصل شده‌اید معیار سرعت می‌شود و سرعت دانلود و آپلودی بیشتر از سرعت آن سرور نخواهید داشت. پس در صورتیکه با سرعت اینترنت خود مشکل دارید، تنظیمات وی پی ان را غیر فعال نمایید و مطابق راهنمای افزایش سرعت سایر موارد را بررسی نمایید.

سرعت وای فای

در برخی موارد سرعت اینترنت ADSL با کابل مناسب است اما در حالت استفاده از wifi سرعت کاهش می‌یابد، در این حالت باید این نکته را در نظر داشت که دیوارها مخصوصا بتنی بر روی سیگنال اثر منفی گذاشته و باعث افت آن شده یا در برخی موارد منجر به packet lost می شوند که از دید کاربر قطعی یا افت سرعت در نظر گرفته می‌باشد. تداخل سیگنال نکته قابل توجه دیگری است، در صورتیکه دستگاه دیگری در منطقه استفاده از wifi داری طول موج و پهنای باند مشابه باشد می‌تواند با تداخل موج ایجاد قطعی یا کندی سرعت نماید.

سرعت اینترنت و ویروس

برخی ویروس‌ها از اینترنت برای تبادل اطلاعات استفاده می‌کنند. در این حالت بخشی یا تمام پهنای باند اینترنت ADSL شما برای تبادل دیتای ویروس مورد استفاده قرار می‌گیرد و اینگونه به نظر می‌رسد که سرعت اینترنت شما مناسب نمی‌باشد. بنابراین توصیه می‌شود از آنتی ویروس بر روی سیستم خود استفاده نماید. برای خرید آنتی ویروس می‌توانید روی لینک زیر کلیک نمایید.

آپدیت ویندوز و نرم افزارها

گاهی آپدیت نرم افزارها یا ویندوز موجب کاهش سرعت اینترنت می‌شوند. در این حالت آپدیت ویندوز یا سایر نرم افزارها کل یا بخش زیادی از پهنای باند اینترنت پرسرعت را به خود اختصاص می‌دهند و این طور به نظر می‌رسد که سرعت اینترنت کاهش یافته است. در صورت نیاز می‌توانید آپدیت خودکار را غیر فعال نمایید.

Uptime بالا

در صورتیکه مودم ADSL به مدت چند روز روشن بماند، به دلیل زمان استفاده زیاد در اکثر موارد دمای پردازنده آن افزایش یافته و دچار افت عملکرد می‌شود. در این حالت مودم را به مدت چند دقیقه (حدود 10 دقیقه) خاموش کرده و از برق خارج نمایید.

نکته:

سرعت دانلود فایل‌ها معیار مناسبی برای ارزیابی سرعت اینترنت نمی باشد، چون محدودیت های سرعت سروری که از آن دانلود را انجام می‌دهید ممکن است سرعت دانلود را کاهش دهد. برای تست سرعت اینترنت می‌توانید به صفحه تست سرعت مراجعه نمایید.

خرید اینترنت پرسرعت ADSL صبانت و مشاهده لیست سرویس‌ها و تعرفه‌ها در صفحه اینترنت پرسرعت ADSL

تگها : افزایش سرعت دانلود , افزایش سرعت اینترنت , سرعت اینترنت

speed up ADSL internet connection

اینترنت پرسرعت صبانت در اینستاگرام اینترنت پرسرعت صبانت در تلگرام اینترنت پرسرعت صبانت در پیام رسان سروش