شش دانستنی جالب درباره اینترنت

تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۷/۲۰ --- کد خبر ۱۰۹

روزانه چقدر از اینترنت استفاده می‌کنید؟ قطعا این روزها اینترنت بخش جدایی نشدنی از زندگی های همه ما شده است که تمام روزمرگی‌های ما را دچار تغییر کرده است. اما آیا تا به حال فکر کردید که در پشت این دنیای عجایب چه می‌گذرد؟ در ادامه برای آشنایی با حقایق خواندنی اینترنت با مطلب شش دانستنی جالب در مورد اینترنت همراه باشید.

1.حجم اطلاعات اینترنت چقدر است؟

تا حالا از خودتون پرسیدید اینترنت چقدر بزرگ است؟ پشت آنتن‌های مودم شما حجم بسیار بسیار زیادی اطلاعات ذخیر شده است. به گزارش گوگل، تخمین زده می‌شود که در اینترنت ۵ میلیون ترابایت، اطلاعات وجود دارد! که در واقع معادل ۵ میلیارد گیگابایت یا ۵ تریلیون مگابایت می شود. اگر بخواهیم بزرگی این عدد را برآورد کنیم باید بدونیم از آنجا که مغز انسان به طور میانگین ظرفیتی حدود ۵ ترابایت دارد ، اینترنت معادل ظرفیت مغز یک میلیون انسان است.

همچنین اگر بخواهیم حجم اطلاعات اینترنت را روی DVD های معمدلی ذخیره کنیم از آنجا که حجم هر دیسک بلوری DVD 5 برابر 4.5 گیگابایت است به حدود 1 ملیارد و 100 میلیون DVD نیازمندیم. با در نظر گرفتن ضخامت هر دیسک برابر 2 میلی متر، اگر از ارومیه شروع به چیدن دیسک‌ها کنار یکدیگر کنید در زاهدان می‌توانید اخرین دیسک را سرجای خود بگذارید!

2.میزان دسترسی به اینترنت چقدر است؟

طبق آخرین آمار در سراسر دنیا از هر 10 نفر 6 نفر در به اینترنت دسترسی دارند. یعنی حدود 40 درصد مردم جهان از اینترنت محروم هستند در واقع چیزی حدود 3 میلیارد نفر!

3.چند ایمیل در روز ارسال می‌شود؟

با توجه به آمار مربوط به سال 2019 میلادی روزانه تقریبا 300 میلیارد ایمیل در نقاط مختلف دنیا ارسال میگردد. یعنی در هر ثانیه نزدیک به 3.5 میلیار ایمیل.

4.چند صفحه وب در اینترنت وجود دارد؟

به طور کلی حدود 1.7 میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد! اما این تعداد برای صفحات وب در واقع خیلی بیشتر است! چرا که صفحه وب به هر تک صفحه سایت گفته می‌شود که هر وب سایت می‌تواند دارای صفحات زیادی باشد. با در نظر گرفتن این موضوع اکنون بهتر است بدانید حدود 6 میلیارد صفحه وب در اینترنت وجود دارد!

5.دانلود اینترنت چقدر طول می‌کشد؟

برای دانلود تمام محتوای اینترنت به چقدر زمان نیاز است؟ تخمین زده می‌شود که برای دانلود تمام محتوای اینترنت به چیزی حدود 3 میلیون سال نیاز است. این عدد با سرعت فرضی 44مگابیت بر ثانیه محاسبه شده است اما اگر می‌خواهید بدانید با اینترنت خودتان چقدر طول می‌کشد تا کل اینترنت را دانلود کنید ابتدا کلیک کنید و تست سرعت را انجام دهید. از آنجا که حجم کل اینترنت را از اول این مقاله برحسب بایت می‌دانید کافی است آن را به بیت تبدیل کرده و دو عدد را به همه تقسیم کنید.

6.محبوب‌ترین موتور جست و جو اینترنت کدام است؟

افراد برای دسترسی به مطالب اینترنت و جست و جو میان آنها از مرورگرهای مختلفی استفاده می‌کنند. اما محبوب ترین و بهترین مرورگر از دیدگاه کاربران اینترنت مرورگر Chrome است که نزدیک به 65 درصد استفاده کل کاربران را شامل می‌شود. در جایگاه‌های بعدی به ترتیب مرورگر Safari، Edge و Firefox قرار دارند. اگر می‌خواهید درباره این مرورگرها اطلاعات بیشتری کسب کنید مقاله آشنایی با مرورگر گوگل کروم و آشنایی با مرورگر موزیلا فایرفاکس را مطالعه کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما جالب و آموزنده بوده باشد اگر به نحوه کارکرد اینترنت علاقه دارید می‌توانید مقاله اینترنت چیست را هم مطالعه نمایید. باتشکر از همراهی شما.

تگها : اینترنت , دانستی های اینترنت , حقایق جالب , آیا می دانستید , اطلاعات , اینترنت چیست
ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی


اینترنت پرسرعت صبانت در اینستاگرام اینترنت پرسرعت صبانت در تلگرام اینترنت پرسرعت صبانت در پیام رسان سروش