سوال و جواب

 

لطفاً یکی از سوالات زیر را انتخاب کنید تا جواب آن را مشاهده نمایید.

پرسش‎های عمومی

 

چرا سرویس های Sabanet.ir از سایر رقبا ارزان تر است؟
نکته مهم این است که سرویس ما ارزان نیست بلکه پکیج های Sabanet.ir جهت فروش بنابر نیاز کاربران برای کلیه طیف ها طراحی شده و به این دلیل کاربر خانگی وادار به تهیه سرویس تجاری با قیمتی بالا نمی شود و همه در تمام سطوح اعم از خانگی ، اداری و شرکتی می توانند با انتخاب یکی از پکیج های Sabanet.ir ، اینترنت پر سرعت را تجربه کنند
چرا سرویس های Sabanet.ir محدودیت حجمی دارند؟
همانطور که از کاربران فعلی ما شنیده اید ، یکی از محاسن خوب Sabanet.ir ، سرعت بسیار بالای سرویس هاست . و یکی از بهترین سیاسـت ها جـهت حفظ کـــیفــیت اعمال محدودیت های حجمی است شاید بپرسید چرا بعضی از دیگر شرکتها محدودیت حجمی ندارند ، در جواب باید گفت چون از برنامه های مدیریت کیفیت و حجم ترافیک به دلایل شرایط سخت افزاری و نرم افزاری نامناسب نمی توانند استفاده کنند
چگونه می شود از یک شرکت دیگر که هم اکنون ADSL داریم به سراغ شما بیاییم؟
از اینکه چنین تصمیمی گرفتید بسیار خرسندیم. برای این منظور باید ابتدا در خواست جمع آوری سرویس از شركتی كه در حال حاضر با آن ارتباط دارید به مخابرات ارسال شود و خط شما به اصطلاح از طرف شرکت کنونی آزاد گردد پس از آن شما باید از طریق شركت Sabanet.ir دوباره درخواست برقراری سرویس نمایید.
برنامه نصب مناطق مخابراتی در آینده چیست؟
در حال حاضر نصب مراکز مخابراتی 22 استان کشور انجام شده است. و تاکنون 21 استان به بهره برداری رسیده اند و به مرور کلیه مراکز مخابراتی استان ها بصورت کامل راه اندازی خواهد شد به دلیل درگیری عوامل و شاخص های بیشماری در راه اندازی مراکز امکان ارائه زمانبندی و تاریخ دقیق برای راه اندازی مراکز مختلف مخابراتی وجود ندارد ولی بصورت روزانه مراکز جدید از طریق وب سایت شرکت اعلام می گردد
اصطلاح رانژه كردن تلفن یعنی چه؟
برقراری ارتباط تلفن مشترك با اسپلیتر شركت سرویس دهنده توسط شركت مخابرات را عمل رانژه كردن می گویند
من قبلا از یک شرکت دیگر خدمات ای دس اس ال دریافت کرده ام و می خواهم از سرویس Sabanet.ir استفاده کنم، آیا برای من امکانپذیر می باشد از مودم قبلی استفاده کنم؟
در صورتیکه با سیستم شبکه Sabanet.ir مشکلی بوجود نیاورد، می توانید از همان مودم استفاده کنید بنابراین باید مشخصات مودم شما توسط بخش فنی شرکت ،بررسی گردد.

برخی پرسش‎های دیگر

منظور از حجم ترافیکی چیست و آیا ارسال و دریافت که در منوی اتصال نشان داده می شود، همان حجم ترافیکی برای ما محسوب می شود؟
کلیه عواملی که باعث شود در حین کار با اینترنت فایلی بر روی کامپیوتر شما ذخیره شود یا فایلی از کامپیوتر شما فرستاده شود بعنوان حجم ترافیکی محسوب می شود، بعنوان مثال شما یک صفحه اینترنت را باز می کنید که چند کیلوبایت از این سایت بر روی کامپیوتر شما ذخیره می شود که بعنوان حجم ترافیکی محسوب می شود.
من یک کاربر معمولی با روزی 4 الی 5 ساعت کار در اینترنت هستم، آیا سرویس 2 گیگابایتی برایم جوابگو است؟
طبق برآورد ما، چنانچه شما یک یوزر معمولی هستید این حجم ترافیکی که در سرویسهای ما معرفی شده برای شما مناسب است.
اگر حجم مصرفی خودمان را استفاده نکنیم آیا می توان آنرا برای ماه بعدی ذخیره کرد؟
بله ، در صورتی که اکانت شما وارد لیست جمع آوری نشده باشد و سرویس خریداری شده از سرویس قبلی کمتر نباشد این امکان وجود دارد.
اگر من بیشتر از مقدار تخصیص داده شده مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟
در صورت مصرف زودتر از موعد حجم ترافیک، می توانید نسبت به شارژ مجدد حساب خودتان اقدام نمائید و چنانچه حساب خودتان را شارژ ننمائید، به صورت اتوماتیک از سیستم قطع خواهید شد و امکان استفاده از اینترنت صبا تا شارژ مجدد را نخواهید داشت.
مصرف رایگان بین چه ساعاتی از روز می باشد؟
استفاده رایگان از سرویس شبانه ما از ساعت 2 الی 7 صبح می باشد و نیاز به اعمال تغییر در نام کاربری و رمز عبور نمیباشد.
من بعد از مدتى كه تهران نبودم , الان نمى توانم كانكت بشوم , ونه مى توانم اكانت خود را شارژ نمايم. لطفآ راهنمايى كنيد ؟
بر اساس قوانین شرکت ، خطوط مشترکینی که از عدم شارژ آنها 48 ساعت بگذرد ، بصورت اتوماتیک جمع آوری می شوند و برای درخواست مجدد باید مدارک جدید را ارائه نمایند و مدت زمان حداقل 7 روز برای رانژه مجدد زمان لازم است.
بنده معمولاً از اینترنت در حد خانگی استفاده میکنم و حس میکنم مدتی است که حجم اینترنتم سریعتر تمام میشود و این در حالی است که تغییری در استفاده ام نداده ام و فقط عکسهای کم حجم (مثل قبل )دریافت میکنم میخواستم ببینم آیا امکان بروز همچین مشکلی وجود دارد که حجمم زودتر تموم شود ؟
حجم ترافیکی شامل کلیه داده های ارسالی و دریافتی از اینترنت می باشد. پیشنهاد می نماییم در صورتی که تغییری در حجم مصرفی خود نداده اید ، حتما با برنامه های آنتی ویروس ، ضد هک و آنتی تروجان دستگاه خود را بطور کامل چک نمایید زیرا ویروس ها و تروجان ها بصورت نامحسوس میتوانند از اینترنت استفاده نمایند و این در حجم استفاده شما موثر است.
آیا با کلیه کارتهای عضو شتاب می توان خرید و شارژ اینترنتی انجام داد ؟
بله ، با تمامی کارتهای عضو شتاب میتوان خرید کرد
من یکی از کاربران شما هستم ولی جهت تغییر رمز کاربری خود ، گزینه ای در سایت Sabanet.ir وجود ندارد ، چرا؟
در قسمت پنل کاربری ، منوی تغییر کلمه عبور میتوان نسبت به تغییر رمز اقدام نمود.
در مصرف رایگان شبانه هر یک ساعت یک بار از اینترنت قطع می شوم آیا این مشکل دستگاه من است و یا تنظیمات Sabanet.ir به این گونه است؟
در حال حاضر این مشکل برطرف شده است و در صورت بروز چنین مشکلی سیستم کاربر باید چک شود.
قیمت مودم های شما چقدر است ؟ آیا مودم را به طور امانی به مشترک نمی دهید ؟
مودم ها فقط فقط جهت فروش میباشند ، برای استعلام قیمت با واحد فروش تماس حاصل فرمائید.
آیا بعد از اتمام مدت شارژ میتوان از شبانه استفاده کرد؟
خیر ، در صورت اتمام شارژ امکان استفاده از اینترنت شبانه وجود ندارد.
چگونه می توان حجم دانلود خود را از طریق وب سایت چک کنم؟
برای مشاهده ریز مصرف خود می توانید به منویی با همین نام در صفحه اصلی وب سایت مراجعه بفرمایید.

بیشتر درباره ADSL

ADSL مخفف چه کلمه ای است؟
ADSL مخفف Asymetric Digital Subscriber Line است و یک تکنولوژی ارتباطی برای برقراری ارتباط سریع با استفاده از خط تلفن می باشد.
مزایای ADSL چیست؟
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت (تا ۴۰ برابر سرعت برقراری ارتباط از طریق شماره‌گیری، ۲۵ مگابیت بر ثانیه دریافت و ۱٫۵ مگابیت بر ثانیه ارسال)
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شماره‌گیری
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مکالمه با تلفن
  • استفاده هم‌زمان اینترنت، تلفن و یا فکس
تفاوت ADSL با ADSL2+ در چیست؟
حداکثر میزان پهنای باند در ADSL برای دانلود 8 Mbو برای ارسال 1 Mb میباشد در حالی که این میزان در ADSL2+ به ترتیب 24 Mbو 1.5 Mb می باشد. همینطور سرعت برقرای لینک در ADSL حدود 30 ثانیه و در ADSL2+ حدود 10 ثانیه می باشد.
چرا فروش در برخی از مراکز مخابرات متوقف می باشد؟
با توجه به واگذاری تعداد محدودی پورت از جانب شرکت مخابرات ، و اتمام آن در این مراکز، تا دریافت مجوزهای لازم از شرکت مخابرات و افزایش ظرفیت در این مراکز، فروش در این مراکز متوقف می گردد. بدیهی است با ثبت اطلاعات خود در لیست انتظار با افزایش پورت در این مراکز، واحد فروش این شرکت آماده ارائه سرویس به شما خواهد بود.
تنظیمات مربوط به مودم به چه صورت است؟
اکثر مودم‌ها را می‌توان به ۲ صورت تنظیم کرد: pppoe و bridge. چنانچه مودم در حالت pppoe قرار گیرد، لازم است تنظیماتی در مودم انجام شود. برای تنظیم مودم حتما با بخش پشتیبانی صبانت تماس بگیرید. در این حالت پس از تنظیم مودم، فقط کافی‌ست روی ویندوز تنظیمات مربوط بهIP address ، default gatway و DNS را رویlocal area connection مربوط به مودم ADSL انجام داد. اگر مودم در حالت bridge قرار گیرد، باید تنظیماتpppoe روی ویندوز انجام شود.
اصطلاح خط رانژه یعنی چه؟
خط رانژه خط تلفنی است که می‌تواندvoice و data را هم‌زمان با هم روی یک خط منتقل کند. بنابراین قابلیت ارایه‌ی سرویس ADSL را داراست.قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده کنید باید این خط از طرف مخابرات و به درخواست شرکت ارایه دهنده‌ی سرویس، رانژه شود.
اسپلیتر چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟
اسپلیتر ابزاری‌ست برای جدا کردن voiceو data از یکدیگر. از نظر فیزیکی قطعه‌ای‌ست کوچک با یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن ومودم ADSL. همان‌طور که می‌دانید یکی از مزایای سرویس ADSL استفاده هم‌زمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال در دو سرویس (اینترنت و تلفن) نباید دستگاه‌های جانبی (تلفن، فکس و …) به صورت مستقیم بر روی خط تلفن قرار گیرند. (این بدان معناست که برای استفاده از هر دستگاهی که قرار است به صورت مستقیم بر روی خط وصل باشد، یک اسپیلیتر نیاز است.) اسپلیتر می‌تواند از اختلالات جانبی مانند نویز و قطع و وصلی تلفن و اینترنت جلوگیری کند. شکل زیر نمایان‌گر جای‌گیری صحیح مودم و اسپلیتر است.   splitter  
تاثیرات نویز روی سرویس +ADSL2 چگونه است؟
وجود نویز یکی از عواملی است که برروی خط ADSL اختلال ایجاد می کنند وباعث بروز مشکلات متعدد می‌شود. در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد:
  1. نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن.
  2. نویز برروی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس می‌شود.
برای برطرف شدن نویز به صورت شنیداری برروی خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد وآن استفاده از اسپلیتر (جدا کننده voice از data) است. نصب این ابزار بسیار ساده است و با استفاده از آن می‌توان، نویز موجود بر روی خط را برطرف کرد . درباره‌ی مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستم‌ها و دستگاه‌هایی وجود دارند که برروی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد می‌کنند و از کیفیت سرعت اینترنت می‌کاهند.
علت قطع شدن بوق خط تلفن رانژه چیست؟
مودم ADSL را از مدار خارج کنید. خط تلفن را چک کنید در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد با ۱۷# تماس بگیرید و خرابی تلفن را ثبت کنید. چنانچه از طرف مخابرات برای شما کابل برگردان انجام شده باشد، حتما با پشتیبانی صبانت تماس بگیرید. اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت line مودم وصل کنید و از خروجی مودم پورت phone را به گوشی تلفن وصل کنید. اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتیبانی تماس بگیرید.
مودم connect است اما هیچ گونه send/receive انجام نمی‌شود. چرا؟
تمام کابل‌هایی را که به مودم ADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. ۵ دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید. در زمان نوسان برق، حتما مودم را خاموش کنید.
  • آخرین بروز رسانی شنبه, 12 اسفند 1391
  • بازدید: 31654

راه‎های ارتباط

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از خیابان مطهری، خیابان ناهید، شماره 74
تلفن : 83852 021

خبرهای داغ

فروش ویژه سرویس های صبانت در استان گلستان(گرگان،گنبد)آغاز گردید

.

افزایش زمان به مشترکین مرکز امامت

به اطلاع مشترکین مرکز امامت می رساند به دلیل اختلالات پیش آمده در این مرکز یک ماه زمان به سرویس مشترکین فعال افزوده شد.

افزایش زمان به مشترکین مرکز آیت

مشترکین محترم به دلیل اختلالات به وجود آمده در مرکز آیت، هفت روز زمان به سرویس مشترکین فعال این مرکز اضافه گردید

ارائه سرویس ADSL در استان گلستان

شرکت صبانت در استان گلستان شهرهای گرگان و گنبد آماده ارائه خدمات به شهروندان گرامی می باشد.

بازگشت به بالا