بهره‌برداری از فاز نخست توسعه شبکه فیبر نوری در بوشهر و عالیشهر

تاریخ خبر : ۱۴۰۱/۰۲/۲۹ --- کد خبر ۱۲۰

فاز نخست پروژه توسعه شبکه فیبر نوری در شهرهای بوشهر و عالیشهر با اعتبار ۱۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت ماه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت ویدئو کنفرانسی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی صبانت، 27 اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمد حسین ذوالفقاری رییس هیئت مدیره صبانت، احمد بیدآبادی مدیرعامل صبانت و نیز جمعی از اصحاب رسانه، استانداران، فرمانداران، مدیران محلی و فعالان حوزۀ فناوری‌اطلاعات و ارتباطات کشور به صورت حضوری و آنلاین، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، برگزار شد.

احمد بیدآبادی مدیرعامل صبانت طی ارتباط آنلاین از شهر بوشهر در افتتاح این مراسم گفت:  در این طرح بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری در مناطق مختلف شهرهای بوشهر و عالیشهر با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۵۰ نفر به‌طور مستقیم و ۱۸۰ نفر غیرمستقیم به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود:  در مرحله نخست این پروژه ارتباطی که نقشی مهمی در افزایش پهنای باند و گسترش کسب و کارها دارد، ۲۵ درصد جمعیت شهرهای بوشهر و عالیشهر معادل  ۴۰ هزار مشترک تحت پوشش  قرار می‌گیرند.

مدیرعامل صبانت خاطرنشان کرد: در فاز دوم این طرح  6 هزار مشترک، مرحله سوم 6 هزار و ۵۰۰ مشترک و در مرحله  چهارم نیز ۱۳ هزار و ۹۲۰ مشترک تحت پوشش توسعه شبکه فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

احمد بیدآبادی افزود: هدف از اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری FTTx، پاسخگویی به نیازهای روز افزون مشترکان اینترنت پرسرعت است.

مدیر عامل صبانت ادامه داد: ایجاد بزرگراه اطلاعاتی بوشهر و اتصال آن به شبکه ملی اطلاعات، ایجاد دسترسی با سرعت 1000 مگابیت برای شهروندان بوشهری، اتصال دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و شرکت‌های دانش بنیان به بزرگراه ارتباطی بوشهری از جمله مزایای این شبکه می باشد.

بیدآبادی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده پس از بهره‌برداری از طرح توسعه شبکه فیبر نوری بوشهر و عالیشهر این طرح برای شهرستان‌های دشتستان، کنگان و گناوه نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

گفتنی است همچنین در حاشیه این مراسم تفاهم نامه  توسعه پروژه فیبر نوری بوشهر توسط صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و محمد حسین ذوالفقاری رییس هیات مدیره صبانت به امضا رسید.

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی


اینترنت پرسرعت صبانت در اینستاگرام اینترنت پرسرعت صبانت در تلگرام اینترنت پرسرعت صبانت در پیام رسان سروش